Nejrizikovější místo z celé ČR najdou řidiči v Hranicích

Nejrizikovější místo z celé ČR najdou řidiči v Hranicích image not found

Hranice vzbudily pozornost po celé ČR, bohužel ne zrovna v pozitivním slova smyslu. Co za to může? V poslední době u nás tolik zmiňovaná silnice I/47 vedoucí kolem sídliště Struhlovsko z jedné strany a CTParku ze strany druhé. Tato komunikace se stala nejrizikovějším místem pro řidiče v ČR, alespoň podle pojišťovny Allianz a její automapy.

Pojišťovna Allianz již sedmým rokem vyhlašuje deset nejnebezpečnějších úseků na českých dálnicích a silnicích. Za rok 2017 se na vrchol vyšplhaly Hranice se svou čtyřproudovou silnicí I/47. Mohou za to čtyři nehody, k nimž došlo loni u benzínových stanic. Při jedné z nich dokonce zemřel člověk.

Po loňské tragické události následovala vlna různých reakcí a diskuzí (odborných i laických) a výsledek toho všeho pociťujeme poslední měsíc již v praxi - zvýšení bezpečnosti na dané komunikaci má zajistit omezení rychlosti z původních 70 km/hod na padesát (o tom více v našem článku), což je jen jedním z opatření, která mají následovat. Zda-li to problém vyřeší, ukáže jen čas.

 

Silnice I/47, Hranice

  • Počet dopravních nehod v roce 2017: 4

  • Z toho vážných nehod: 2

  • Smrtelná zranění: 1

  • Těžká zranění: 2

  • Lehká zranění: 6

 

Druhá a třetí pomyslná příčka patří Pardubickému kraji, respektive okresu Ústí nad Orlicí a silnici I/35.

Na všech deset míst po celém území ČR se můžete podívat přímo na automapě od Allianz.

 

Jak jsou nejrizikovější místa vybírána?

Pojišťovna Allianz pracuje s veřejně dostupnými daty o dopravních nehodách, která eviduje Policie ČR.

Do hodnocení vybírá dálnice, rychlostní silnice a silnice první třídy s nejvyšší nehodovostí v daném úseku. Podmínkou jsou “alespoň dvě na sobě navzájem zcela nezávislé dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo smrtí v daném časovém období, mezi nimiž nebyla vzdálenost větší než 100 metrů”, jak je uvedeno na webu pojišťovny. Podstatné jsou také informace o počtu a závažnosti zdravotních následků.

Na závěr musíme ještě vypíchnout fakt, že v hodnocení se již nepracuje s nebezpečnými místy, které byly na automapu umístěni v minulých letech!

Komentáře (0)

    K tomuto článku zatím nejsou žádné komentáře! Budte první!

Přidat komentář