AKTUALIZOVÁNO: Otevřený dopis starostovi města Hranice od našeho čtenáře + Odpověď starosty města Hranice

AKTUALIZOVÁNO: Otevřený dopis starostovi města Hranice od našeho čtenáře + Odpověď starosty města Hranice image not found

Dobrý den pane starosto,

nemohu se nevyjádřit k Vámi iniciované úpravě a dalším plánovaným úpravám tykající se průtahu města Hranice. O této úpravě jsem se jako občan Hranic dozvěděl po odstranění značek maximální rychlosti. Do té doby ticho po pěšině a hlavně občanům nic neříkat.

Po přečtení článků k dané problematice na portálu www.ihranice.cz od ŘSD ze dne 4.4.2018 a Vašeho článku ze dne 5.4.2018 mi mnoho věcí bohužel nedává smysl, což mě vedlo k sepsání tohoto dopisu.

Nejprve k článku ŘSD:

Dočetl jsem se, že navrhovaná úprava má údajně vést ke snížení počtu střetu chodců s projíždějícími vozidly. Dále, že o tomto snížení rozhodl Krajský úřad na základě požadavku starosty města Hranice ze dne 12.3.2018, kterému předcházelo jednání policie, ŘSD ČR a CTP Invest. No a na závěr výše zmiňovaného článku jsou shrnuty projednané úpravy:

  • Snížení rychlosti odstraněním značek.

  • Nástřik vodorovných dopravních značek.

  • Zúžení vozovky na dva pruhy.

  • Vybudování veřejného osvětlení.

 

Ihned po přečtení mi v hlavě vyskočilo mnoho otázek.

Nižší rychlost na průtahu řeší otázku bezpečnosti chodců na čtyřproudé silnici? Kdo bude hradit tyto úpravy? Jak se na celém řešení problému podílí zmíněný CTP Invest, když přechází zejména zaměstnanci firem fungujících v jejich areálu? Jak objet Hranice, když není vyřešen obchvat? Což mě vedlo k nutnosti přečíst si Vaše vyjádření, abych to alespoň trochu pochopil.

 

Zcela mě překvapilo, jaký postoj k celé věci máte. Vypadá to, že vedení města s Vámi v čele si není vůbec vědomo, kolik firem zde sídlí. Dále kolik lidí denně využívá automobil (dnes běžný stav na rodinu dvě vozidla). Výsledek Vámi navrhovaných úprav dle mého nic neřeší.

 

Dobrá. Ať se vozidla táhnou 50km/h, ale jak to systémově řeší bezpečné přecházení komunikace? To už tam nyní  nebudou přecházet lidé? Nebo budou přecházet bezpečně? Snížení počtu jízdních pruhů celou dopravu jen stáhne na dlouhou jedoucí kolonu ve dvou směrech, kterou se budou místní občané chtít vyhnout přes město. Lepšímu přejití komunikace třeba pro rodiče s dětmi, to taky nepomůže. Takže budou pravděpodobně následovat přechodová místa, u kterých budou kolony zastavovat a znovu se rozjíždět? Což bude určitě ten zmiňovaný přínos pro okolní sídliště.

 

Všude ve světě se přeci upouští od brzdění dopravy právě s ohledem na hluk a emisní zátěž!
 

Budování pěších stezek a pohyb lidí na kolech? To má hlavu a patu, jen to stále naráží na nutnost, někde alespoň část dopravy jedoucí přes daný úsek přesměrovat.

Zcela mě ale pobavil nápad o zakrytí průtahu s možnou výstavbou nad tunelem. Je to určitě zajímavá myšlenka, která by řešila celou řadu problému, ale upřímně si přiznejme, že nejsme Praha! Takovou investici nedokážete do Hranic vzdálených 300km od místa, kde se porcuje medvěd (přerozdělují peníze) zajistit nikdy! Takže zpět na zem.
 

V dalším odstavci vzpomínáte dvě tragické nehody. Pochybuji, že vaše řešení pomůže lepšímu pohybu „opilých chodců“ v místě, kde jste jim nenabídli nic jiného než snížení rychlosti.

 

„Kamiony tam moc nechceme!“

To jako vážně? Vždyť od obce Drahotuš najíždí kamiony z firem Presbeton a CTP park. V opačném směru z firem Cetris, Tondach, Cementárny, Schäfer, Bircher a mnoha jiných firem. A co teprve Obchodní centra a potraviny zásobované kamiony. To se mají nějakým kouzlem třeba vypařit? Jakou máte pro ně alternativu? Nejspíš megalomanský severní obchvat. Další neskutečně drahý projekt z „říše snů“. Proč to neřešit alespoň trochu dostupnými prostředky a nevytvořit naproti sídlišti Struhlovsko široký podchod navazující na komunikaci u CTP parku? Mohl by se využívat pro pohyb chodců, průjezd cyklistů a případný nouzový průjezd k sídlišti třeba v době oprav příjezdové komunikace. Zcela určitě by tato varianta byla mnohem levnější, než kilometrový tunel.

 

Pokud by vedení CT Parku nepodpořilo jednáním i finančně variantu podchodu, pak se nabízí řešení, aby se tento průmyslový areál uzavřel ze strany komunikace kompletně. Jednalo by se pouze o pár metrů oplocení. Dvě stávající vstupní brány do Mexika (místní část-Hviezdoslavova ulice) a obce Drahotuš poskytují pro chodce bezpečné navázání na komunikaci do centra Hranic a okolních obcí.

 

Také by se dala komunikace kolem CTP parku rozšířit jako cyklostezka ke kruhovému objezdu do obce Drahotuše, a dál? I když kam?

 

Přes obec Drahotuše byla zřízena nová komunikace, při jejímž plánování se zcela zapomenulo na cyklisty! U tohoto záměru jste nebyl, ale odbor rozvoje města ano. Snaha Osadního výboru o sjížděcí a vyjížděcí pruh pro firmu Presbeton navazující na hlavní průtah za obcí Drahotuše, která by významně pomohla odklonění nákladní dopravy přes Drahotuše nebyla Vámi  prosazena právě na ŘSD a to i přes skutečnost, že se podařilo dojednat s majitelem společnosti Presbeton panem Spurným příslib, že by se na zmiňovaném napojení finančně významně podílel! Což mě vede k myšlence, kde končí Váš zájem o občany? Evidentně značkou konec Hranic na kruhovém objezdu.

 

Jak to, že snížení rychlosti a úprava jízdních pruhů vyjednat jde a věc která by pomohla celým Drahotuším od nákladních vozů už zařídit nejde?

 

Co se týká snížení hluku u sídlišť a vyjádření ŘSD :

Nadšení z obnovení jednání kolem Palačovské spojky (jejíž další termín dokončení se nepředpokládá dříve než roku 2022 a tomu věří jen největší optimisté!) také zcela nechápu. Vždyť doprava ze směru Lipník nad Bečvou na Valašské Meziříčí bude muset projet průtahem města, tedy po naší čtyřproudové vozovce s padesátikilometrovou rychlostí, kterou se ještě chystáte u čerpacích stanic zúžit na dva pruhy. Hlukové zátarasy by řešili, jak bezpečný plot, tak samozřejmě hluk. Možná, kdyby se silnice téměř každý rok nefrézovala, zbyli by na zátarasy finance. Navíc jsem přesvědčen, že by se na výstavbě podchodu měla finančně spolupodílet společnost CTP Invest, která přeci určitě má v zájmu chránit životy zaměstnanců jejich nájemců a Hranicím  také něco vrátit zpět, oplátkou za zkvalitnění žití v podobě nárůstů přílivu cizinců.
 

 

Obávám se, že dojde opět k nezvratné škodě v oblasti dopravy v našem regionu, tak jak se stalo při rozhodnutí vašeho předchůdce, který také chtěl vytlačit nákladní dopravu z blízkosti Hranic, bez které však Hranice existovat nemohou. Proto bylo rozhodnuto o nevhodném sjezdu z dálnice, který Hranice míjí, místo aby byla podpořena varianta sjezdu mezi obcí Hrabůvkou a obcí Velkou a napojení na kruhový objezd u průmyslové zóny. Realizací varianty sjezdu mezi Hrabůvkou a Velkou by bývala vyřešena problematika těžké nákladní dopravy z lomu v Hrabůvce.
Bohužel, nesprávnou volbou vedení města stále trpí a trpět budou obce Hrabůvka, Velká, Klokočí i Drahotuše. Tuto obrovskou dopravní zátěž nikdo neřeší!
 

 

Neberte to prosím, pane starosto jako osobní útok, ani jako součást nějakého předvolebního boje. Za žádnou stranu nekandiduji!

 

Jsem si vědom, že se určitě podařilo mnoho projektů rozhýbat. Podporuji Vás jako kvalitního starostu, ovšem co se týká dopravy, tak zde vnímám naprostý kolaps! Obestavět město radary na výjezdových komunikacích, snižovat rychlosti a snížit průchodnost. Navíc nenabídnout žádné praktické řešení.
 

Co dodat?

Nehodlám jen přihlížet a chci se alespoň vyjádřit. 

Je to jen pohled člověka, který zde žije celý život a snaží se nebýt k daným problémům lhostejný.
 

S pozdravem

Dreiseitl Pavel

 

“K předmětnému textu jsme požádali pana starostu, Jiřího Kudláčka, o vyjádření do této středy. Zde je jeho odpověď:”

 

Hezký den pane  Dreiseitl

myslím, že jste otevřel velmi náročné téma a tak se budu snažit odpovídat co nejupřímněji  v pořadí, které jste stanovil svým dopisem.

 

POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ

- Když jsem nastoupil do funkce starosty, platilo město jednu půlstranu v Hranickém týdnu a tam byl vždy jeden článek s nějakou fotografií. Za své tříleté působení  jsem zavedl Hranický zpravodaj, zbudoval nový informační web města, provedl transformaci městského účetního software tak, aby byl dostupný rozklikávací rozpočet města. Nechal jsem zavést na chytré telefony aplikaci Česká obec a Naše Hranicko a nyní ještě nabíháme aplikaci na Messingeru  Naše krásné Hranicko, která informace všech zdrojů v Hranicích profesně třídí. Poskytuji informace TV Mach po každém jednání Rady města Hranic, veškerá jednání zastupitelstva  jsou dostupná na internetu ve zvukové nahrávce a místní noviny Hranický týden jsou dostatečně aktivní. Neovlivním však, jestli lidé informace sledují nebo ne. Chci tvrdit, že je jich dost. Pokud však někdo něco přehlédne, lze se obrátit na tiskový odbor města ( Mgr. Petr Bakovský ) a je mu vždy odpovězeno.

 

SNÍŽENÍ RYCHLOSTI NA PRŮTAHU HRANICEMI – Lipník, Bělotín – I/47.

- O těchto otázkách nerozhoduje starosta města. Jednání probíhají v několika rovinách. Provoz a údržbu zajišťuje ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) jako provozovatel a správce silnice první třídy I/47

( Lipník – Bělotín ). Samospráva města Hranic je v postavení účastníka řízení. Pokud se ŘSD rozhodne, že na základě zadaných posudků něco změní na této komunikaci, prostě nám to oznámí, tak jako nedávno  opravu I/35 na Valašské Meziříčí. Vždy děláme vše proto, abychom hájili naše zájmy. Výsledek nám téměř vždy nevyhovuje.

 

V minulé  době byla  nastolena k řešení okolo I/47 tato témata :

a) Hlukové odstínění okolí silnice I/47 při průjezdu městem.

b) Oprava viaduktu – vrchní část nad Hviezdoslavovou ul.

c) Snížení prašnosti komunikace I/47.

d) Převedení  I/47 do komunikací II třídy, tedy do majetku kraje.

c) Zvýšení  bezpečnosti  provozu.

d) Nové přípojné body na I/47 v rámci provozu městské sítě.

 

V současné době  se připravují podklady pro jednotlivé komunikace i komunikační uzly v Hranicích. Měří se zátěže počtem vozidel i typů a  vyhodnocují se problematické křižovatky. Vše proto, aby vznikl odborný  Plán mobility  pro Hranice jako celek. Na tento projekt byla podána žádost o dotaci, protože bude stát významné peníze a nelze vše hradit z rozpočtu města.

Plán mobility by měl koordinovat veškerý pohyb od pěších, cyklistů až po těžkou nákladní dopravu, včetně rezerv pro budoucí nárůst dopravy.

Z tohoto plánu by měl být vypracován dopravní generel ( studie nových komunikací, úprav a celkové nové rozvrstvení dopravy ).  Největším problémem však je, že legislativní podmínky na silnici první třídy ( I/47 – Lipník, Bělotín ) neumožňují téměř žádné jiné využití  pro město. Tato komunikace  byla vybudována jako tranzitní, rychlostní  a rozdělila naše město na dvě oddělené poloviny. V budoucnu chceme zokruhovat  části jako sídliště Hromůvka, odlehčit kruhový objezd  u bývalé Sigmy I. – vila Antonína Kunze. Chceme nechat posoudit možnosti v oblasti sídliště Struhlovsko  a také  potřeby  některých podniků, kam určitě spadá současný areál CTP i  výrobní areál  Presbeton. Lze se zapojit do práce dopravní komise, kde  si každý může sáhnout na časovou i odbornou náročnost.

Hluk i prach  byl snížen novým povrchem, most byl při opravě povrchu taktéž opraven.  O převedení  I/47 do nižší kategorie však musí rozhodnout kraj na základě naší žádosti, pokud to vyhodnotíme v plánu mobility jako potřebné.

Příprava nového podchodu na Struhlovsku  od souhlasu ŘSD, provedení studie, zisku územního rozhodnutí až po vydání  stavebního povolení a realizaci trvá 6 – 8 let. Už na začátku se ŘSD vyjádřilo, že do dokončení  Palačovské spojky nebude o tomto řešení uvažovat a je tedy nerealizovatelné.  V době kdy se staly ještě dvě tragické nehody,  jsem dostal  tak  10 dopisů a řadu mailů, které požadovaly okamžitý zásah ze strany města. Bylo svoláno jednání, kde byli přítomni pracovníci ŘSD, Policie, dopravní krajské komise, členové dopravní komise města a dopravní projektanti  včetně odpovědných pracovníků města od starosty po oddělení dopravy.

Bylo konstatováno :

Na komunikaci v předmětném úseku nehod  je nebezpečný  úsek, z důvodu zatáčky přes horizont, nevhodného osvětlení benzínové stanice a z důvodu překračování  stanovené rychlosti  70 km/hod.

Průměrná rychlost namátkových kontrol prokázala rychlosti 80 – 120 km/hod.  Není v silách samosprávy města  ohrázovat celou komunikaci plotem, změnit chování lidí, odstranit již realizované provozy,  jako restaurační provoz čerpací stanice  a přebudovat soukromé provozy.

Všichni přítomni se shodli na tom, že ztráta času od kruhového objezdu v Drahotuších ( odbočka na Valašské Meziříčí )  po kruhový objezd  u Hypernovy je z časového hlediska 40 vteřin a  změna rychlosti  zabezpečí  okamžitou  ochranu samotných řidičů i chodců, kteří skutečně nemají dostatek rozumu. Bohužel. 

Každý se musí  rozhodnout sám za sebe.  Já jsem se rozhodl, pro ochranu obou skupin,  i když vím, že lze o tomto rozhodnutí  diskutovat.  Jedni doplácejí na druhé, v tom Vám dávám za pravdu.  

Následoval můj podpis pod tuto dojednanou dohodu, kterou  ŘSD realizovalo.  V budoucnu však při budování  napojení sídlišť či jiných staveb pro pěší či kola budeme připraveni. Silnice druhé třídy

( v této chvíli I/47 ) by měla sloužit jako městská  a na této bude vždy stanovena rychlost  50 km/hod.

 

NÁKLADNÍ DOPRAVA

Podnikal jsem 25 let a není nutné mě přesvědčovat, že nákladní doprava byla a bude. Každé město má zóny určené k bydlení  a k provozování  hospodářské činnosti.  Naším společným zájmem je, aby  se navzájem tyto lokality nerušily. Z tohoto důvodu  celé vedení našeho města neustále usiluje o dokončení  Palačovské spojky.  Startujeme  provedení  projektů pro řešení dopravní situace v Hranicích. Hledáme každé místo pro řešení parkovacích míst. Jsou zadány studie na parkovací domy u nádraží a nad parkovištěm Bila u sídliště Kpt. Jaroše.  V nedávné době proběhl průzkum lokalit, které by pomohly centru města – náměstí T.G. Masaryka. Velmi intenzivně se zabýváme přípravou  severovýchodního obchvatu. 

Padla například otázka proč neudělat pouze výjezd  od Jasla, Sigmy  směrem k Cementárně. Kraj však zbuduje tuto komunikaci II. třídy ( obchvat ),  pouze pokud  propojí  okolo města další dvě silnice druhé třídy. Nelze tak zbudovat pouze polovinu.

Nákladní dopravu tedy respektujeme, pouze pracujeme na optimalizaci výjezdů a ochraně obytných zón a na podmínkách, které nákladní doprava využije při průjezdu městem.

Souhlasím tedy s Vaším názorem, některé části dopravy je potřeba přesměrovat.

 

KOMUNIKACE  DRAHOTUŠE

Skutečně jsem nebyl při plánování a realizaci projektu  opravy komunikace v Drahotuších.  Byl jsem u realizace. Každý den po celou dobu výstavby jsme  řešili nedokonalost projektu a  nedbalosti projektanta. Odstraňovali jsme  závady na kanalizacích a veřejném osvětlení, prováděli jsme úpravu projektu a vedení města přijalo mimořádné finanční opatření ve výši téměř 2 mil. korun, aby se vše zvládlo. Děkuji  paní Vlastě Zapatové a celému oddělení  Ing. Čabalové, že vše dopadlo poměrně dobře. Otázkou  je všude kvalita dnešních prací. Není dobrá. Bohužel během realizace nemůžeme nic dělat. Můžeme pouze  následně podávat reklamace. Akce vysoutěžené veřejným výběrovým řízením a podpořené dotačními tituly nelze zastavit. Vše by se muselo vracet. Konkrétně,  tuto akci financoval Krajský úřad Olomouckého kraje. Na cyklisty nemyslel.  V Hranicích jsou cyklisté prioritou, důkazem budiž výstavba trasy na Ústí, Černotín a další připravované projekty.

 

VÝJEZD Z DRAHOTUŠSKÉHO PODNIKU PRESBETON.

Tuto problematiku lze řešit až po realizaci Palačovské spojky. Takové bylo vyjádření ŘSD ( Ředitelství silnic a dálnic – správce komunikací  I. třídy a dálnic).  Dalším problémem je výše budoucí  investice pro město. Celková úprava vozovky  ( najížděcí a vyjížděcí  pruhy ) plus přeložky všech sítí  okolo I/47 se dnes odhadují  v investičním  nákladu cca 30 – 40 mil. Kč. Ze všech těchto důvodů není  dnes tento logický požadavek možno splnit, protože je nutné získat především souhlas provozovatele, tedy ŘSD.

 

INSTALACE RADARŮ

Začnu tím, co je to společnost. Je to určitá skupina lidí, která má společnou historii, původ, tradice a také společná pravidla. Pokud nebude ctěna historie ani tradice, nebudou dodržována pravidla, rozpadne se i společnost a bude pohlcena  jinou společností, která pravidla dodržuje.

Pokud tedy řekneme, že rychlost ve městech je stanovena pro všechny generace, pro děti, seniory, nepřehledné úseky nebo tam kde máme školy a školky, je nutné tyto pravidla dodržovat. Protože tomu tak není jsou instalovány radary. Statistiky, kterými každý měsíc vyhodnocujeme chování řidičů říkají, že jen na jednom úseku dochází k překračování rychlosti na stanovené padesátikilometrové rychlosti až o 50 – 70 km/hod.  V červnu letošního roku bylo oznámeno 2.919 přestupků v rámci automatického radarového dohledu. Osobně si myslím, že bez radarů za nějaký čas ani nepřejdeme ulici. Všichni si sáhněme do svědomí a dodržujme pravidla, pak nebude mít nikdo problémy.

 

ŘEŠENÍ VÝJEZDŮ Z DÁLNICE

Nekomentuji. Nemám dostatek informací, kdo kdy a jak po dobu dvaceti let plánoval výstavbu dálnice. Tato komunikace odlehčila I/47, zrychlila dopravu na Ostravu a přidělila nám sjezdy u Lipníku, na ulici Potštátská a v Bělotíně. Dnes to berme jako fakt. Jiný sjezd nebude a tak s tím musíme pracovat.  Dopravní zátěž z Lomu Hrabůvka řešíme.
Jsme protivní, bombardujeme kraj s žádostmi omezení tonáže. Chceme, aby  příšlušný lom byl zodpovědný za plachtování  vozidel a vážení, případně kropení. Bohužel dozor provádí státní instituce, státní správa včetně Báňského úřadu. Něco jsme zlepšili, bohužel pro místní část Velkou je to stále určitě málo a my nemáme kompetence to změnit.

 

BUDOUCÍ  VIZE

Nikdy se nikomu nesměji za to, že má vize. Vize je vždy fantazie, ale každá vize ovlivňuje naše myšlení.  Před několika lety se svět smál panu Elonu Muskovi, že chce nahradit americkou vládní agenturu NASA. Jenže on vytvořil kosmickou společnost SpaceX a vyslal již do vesmíru funkční raketu. Dnes se již nikdo nesměje. Takto vzniklo mnoho věcí, projektů, vynálezů i staveb. Uvidíme v budoucnu, zda celý prostor kolem silnice I/47 zústane v tomto stavu.

 

ZAMYŠLENÍ

Zamýšlím se nad větou :

Nehodlám jen přihlížet a chci se alespoň vyjádřit.  Žiji zde celý život a snažím se nebýt k daným problémům lhostejný …

Oceňuji, že otevřený dopis není vulgární a je uveden autor.  Dovedu pochopit, že běžný občan nemůže mít veškeré odborné informace. Nemám nic proti tomu, když bude vedena v době přípravy projektů veřejná diskuse. Problém většinou je, že se jí nikdo nechce věnovat nebo se jí účastnit.

Já jsem se v minulosti vyjádřil a šel jsem své návrhy realizovat. Je jedno kdo bude ve vedení města. Vždy to bude velmi náročná práce pro každého. Já očekávám, že každý, kdo má nějakou zkušenost, vůli něco měnit a sílu to realizovat, to skutečně učiní. Navrhuji škrtnout myšlení, že budeme do všeho zasahovat, budeme pouze diskutovat bez skutečné zapojenosti do reálné práce. Je těžká, jde pomalu a lidé, kteří  to dokáží mají moji úctu. Náš úřad byl oceněn druhým místem v ČR za kvalitu. Naši lidé budují krásné město. Jsme dobří, ale máme ještě na víc. Já osobně se snažím, aby vždy selský rozum zvítězil nad byrokracií a nedokonalou českou legislativou. Ne vždy to jde. Vedení města ji musí dodržovat, i když nemá mnohdy stejný názor. Změnit věci znamená pracovat v komisi nebo výboru města. Lze nabídnout pracovní vizi na další 4 roky a jít pracovat do zastupitelstva. Je nutné přijmout odpovědnost a pracovat pro jiné.
Děkuji za podnět pane Dreiseitl, očekávám Vás v příštím období v dopravní komisi.

Jiří Kudláček

starosta města Hranic

 

“Článek nevyjadřuje postoje ani názory členů redakce iHranice.cz a je přesnou citací obdrženou od výše uvedených autorů.”

Komentáře (29)

  • Jan Berenz

    Monday, August 20, 2018

    Špatný text. Pan Dreiseitl zde rozpitvává vize a argumenty starosty, ale místo argumentů zde píše jen domněnky! " Takovou investici nedokážete do Hranic vzdálených 300km od místa, kde se porcuje medvěd (přerozdělují peníze) zajistit nikdy!" Máte k tomu nějaké data? Kolik to má stát? Proč to není realizovatelné? "Lepšímu přejití komunikace třeba pro rodiče s dětmi, to taky nepomůže." Naprosté nepochopení problému a situace. "Pochybuji, že vaše řešení pomůže lepšímu pohybu „opilých chodců“ v místě, kde jste jim nenabídli nic jiného než snížení rychlosti." To je výmysl. Nějaké důkazy o opilých chodcích? "Nejspíš megalomanský severní obchvat. Další neskutečně drahý projekt z „říše snů“. Proč to neřešit alespoň trochu dostupnými prostředky a nevytvořit naproti sídlišti Struhlovsko široký podchod navazující na komunikaci u CTP parku?" 1. Proč megalomanský? Vždyť je reálný. Kolik by stál podchod? "Pokud by vedení CT Parku nepodpořilo jednáním i finančně variantu podchodu, pak se nabízí řešení, aby se tento průmyslový areál uzavřel ze strany komunikace kompletně." Víte, že žijete v demokratickém právním státě, kde existuje ústava a zákony? " Jednalo by se pouze o pár metrů oplocení" Opět. Četl jste někdy stavební zákon? "Dvě stávající vstupní brány do Mexika (místní část-Hviezdoslavova ulice) a obce Drahotuš poskytují pro chodce bezpečné navázání na komunikaci do centra Hranic a okolních obcí." Viděl jste někdy mapu Hranic a okolí? Je to víc jak kilometr. "Vždyť doprava ze směru Lipník nad Bečvou na Valašské Meziříčí bude muset projet průtahem města" To je lež. Odpověď je D1. "Hlukové zátarasy by řešili, jak bezpečný plot, tak samozřejmě hluk." Opět lež. Zkuste si zajít k D1. " Možná, kdyby se silnice téměř každý rok nefrézovala, zbyli by na zátarasy finance." Naučte se shodu podmětu s přísudkem, když už píšete veřejně. Navíc je to opět lež. "za zkvalitnění žití v podobě nárůstů přílivu cizinců." Věta nedává smyl. Shrnutí. Pan by měl při psaní takového textu dát pozor na gramatiku, stylistiku a hlavně do textu vepsat argumenty (i pro svá nepravdivá tvrzení, pak by je možná před vydáním raději smazal). Mrzí mě, že iHranice zveřejňují takto hrozný text. Hodí se tam maximálně na nějaký blog. Text měl být autorovi vrácen k přepracování nebo aspoň redakcí provedena korektura. Takto si zbytečně snižuje úroveň iHranice.cz.

  • monty

    Monday, August 20, 2018

    "Neberte to prosím, pane starosto jako osobní útok, ani jako součást nějakého předvolebního boje. Za žádnou stranu nekandiduji! " - ale to je škoda!! A co se týká předchozího komentáře - nimrat se ve spisovnosti a slohu je blbost - tady jde o víc!

  • Petr

    Monday, August 20, 2018

    Hodiny tikají a pan starosta i se svými megalomanskými vizemi a plány brzy skončí v propadlišti dějin spolu s novým Ekoltesem, obchvatem a dalšími populistickými plány, na které nebyly peníze. Svým jednáním a osobními zájmy toto město poškodil již dost! Takže po volbách pápá :)

  • Vladislav

    Monday, August 20, 2018

    Pan Dreiseitl mluví z duše mnoha občanům Hranic a přilehlých obcí bez ohledu na jeho znalost zákonů a gramatiky. Mne také p. starosta překvapil tím, s jakou vehemencí obhajoval snížení rychlosti na průtahu městem, aby v zápětí mlčením přešel zvýšení max. povolené rychlosti v Drahotuších -ul. K Nádraží,kde je nákladní doprava mnohem hustější, než u fy. presbeton. Je to nová trasa kamionů z lomu v Hrabůvce. Vždy zde byla povolena rychlost 40 km/h - pochopitelné vzhledem k absenci chodníků v nejméně přehledném úseku. Ovšem s umístěním radaru se tato rychlost zvýšila na běžných 50 !? Zářný příklad péče o bezpečnost a klidný život zdejších občanů. Děkujeme pane starosto a těším se na odpověď p. Dreiseitlovi.

  • Pytela Adolf

    Monday, August 20, 2018

    Snížení rychlosti na 50 km dokonce snad zúžení vozovky na dva pruhy ( snad v blízkosti čerpacích stanic) není dle mého rozumným řešením. Chodci z důvodu bezpečnosti na takové cestě nemají vůbec co dělat. Proč nepostavit ještě jednu lávku jak je mezi Kauflandem a Hromůvkou mezi Struhlovskem a CTP. Kolik bylo mrtvých a zraněných při přecházení u Hromůvky a dnes snad nikdo. A zbytek cesty okolo CTP opravdu oplotit.

  • Miroslav Dreiseitl

    Tuesday, August 21, 2018

    Stoprocentně souhlasím s připomínkami syna Pavla Dreiseitla a jsem rád že tuto problematiku veřejně otevřel.

  • T. Pavelka

    Tuesday, August 21, 2018

    Kdyby postavili k benzínce a ke kruháči u Lidlu strážníka, tak za rok vybere na pokutách tolik peněz, že město nebude muset řešit finance, které by pokryly výstavbu obchvatu. Chodci nemají na 4 proudové silnici co dělat a čertužel i po výstavbě lávky byl v tomto úseku smrtelný úraz.

  • Marie Knápková, Hranická Drahotuše

    Tuesday, August 21, 2018

    Nejprve se vyjádřím k textu v komentáři pana Jana Berenze. O jeho formě se asi není třeba vůbec bavit – nepřehledný a pouze napadající. Žádný návrh na nějaké smysluplné řešení. Tak vám to tedy takhle vyhovuje??? Myslím, že většinou víme, že v demokratickém právním státě žijeme – ač to tak vždy nevypadá – ale co tím pan Berenz vlastně chtěl říct? Proto bych upustila od kritiky formy či gramatiky textu jednoho i druhého. O to přece nejde. Jde o to, že všichni nadáváme, ale nic neděláme. Zveřejnění názoru je také demokratické a je dobře, že se k problematickým tématům občas najde občan, který situaci rozvíří. Je jenom škoda, že se někteří „komentátoři“ neudrželi a použili nějaké to vulgární slůvko, a proto byl jejich příspěvek smazán. Tímto bych je chtěla požádat, aby tato slova ze svých příspěvků vypustili a vložili svůj komentář znovu. Mnohé názory byly zajímavé, ale bohužel si je už nikdo nepřečte. A nyní k problematice samé. I mne zaskočilo nečekané rozhodnutí o snížení rychlosti na čtyřproudé komunikaci, která poměrně rychle (i když jsem si dovedla v těchto místech představit rychlost 90 km/h. ) odvedla tranzitní dopravu mimo centrum města. Díky možnosti vyšší rychlosti využívalo přejezd z jednoho konce na druhý i mnoho místních obyvatel. Co by za takto vyřešený obchvat centra dal Přerov, Valašské Meziříčí a jiná města. Laik si myslí, že průjezd vyšší rychlostí emisní a hlukovou zátěž sníží, protože se "pohne" vzduch a vozidla jsou rychle pryč. Pan starosta nás přesvědčuje o opaku. Je to podloženo měřením? Další důvod snížení rychlosti je bezpečnost přecházejících chodců. Ti ale na takové komunikaci nemají co dělat. Je tam snad někde přechod? Variant řešení je, jak bylo uvedeno, víc. Snížení rychlosti je ale ta nejnesmyslnější. Trápí mne také otázka dopravy Drahotušemi, ale s tím už asi nic nenaděláme. Alespoň kdyby se ten Presbeton podařilo dořešit. Zadní sjezd z firmy přímo na čtyřproudou komunikaci s přikázaným směrem vpravo bylo nejlepší řešení. Vždyť do protisměru se dá přejet na rondelu u Rybář. Tak proč to nešlo? Omlouvám se, pokud jsem se dopustila nějaké gramatické či stylové chyby, ale o to přece vůbec nejde.

  • Jan Berenz

    Wednesday, August 22, 2018

    Marie Knápková: Pokud jde o formu mého příspěvku, tak se omlouvám. Původně byl napsán jinak, ale redakční systém komentářů nezná mezery a prázdné řádky pro přehlednost (celkově je tento web nepřehledný a řemeslně špatně zpracovaný), takže se to všechno rozhodilo. Smysluplné řešení nenabízím, protože mám za to, že je již realizováno snížením rychlosti (jakožto dočasné řešení). Ačkoliv starostu volit nebudu, tak v tomto s ním souhlasím a jeho argumenty dávají smysl (včetně odpovědí od ŘSD). S úsekem bylo nutno něco rychle udělat, po změně jsem v médiích nezaznamenal žádnou nehodu. Silnici I/47 považuji za nesmyslnou a dokonce škodící Hranicím (asi nějaká pomsta komunistů). Takže jsem za vybudování obchvatu. Což společně s dokončením D1 (jeden úsek ve výstavbě, u druhého se již vykupují poslední pozemky) a Palačovskou spojkou, povede k řešení problému s touto silnicí. Podotýkám, že vycházím i z faktu, že tu jde o chodce, kteří chtějí mít přirozenou cestu. To nadchod není (ostatně i mezi Hromůvkou a Kauflandem stále někteří chodí lidi mimo lávku, ačkoliv je to rozhodně není snadnější a nelogické) vhodné řešení, zvláště v tomto terénu (oproti již vybudované lávce). I v plotě by se objevila brzy díra. Tedy snížení rychlosti, zúžení, osvětlení a snad i přechod se semafory, jsou dle mě střednědobé řešení. To snížení rychlosti by možná mohlo být na menší části úseku. Pokud jde o gramatiku a stylistiku. Každý dělá chyby, ale pokud píšu veřejně článek, je třeba korektura. A jediná možná reakce je omluva a oprava. U stylistiky je problém s porozuměním textu. Tady je třeba poté znovu vysvětlit, co tím autor myslel. To jde na vrub redakci, která měla text editovat ve spolupráci s autorem před zveřejněním (samozřejmě to platí i pro text starosty, který by se třeba mohl naučit oslovovat pátým pádem). V komentářích, které nejdou přes korekturu jsou chyby časté a omluvitelné, protože je to rychlá reakce na text, který by měl být perfektní. Jinak můj text je reakce na pana Dreiseitla. Chci aby jej doplnil o důkazy a argumenty (mimo jiné). Protože v něm chybí a souhlasit s ním asi budou jen lidi bez znalostí tématiky, kteří si jen chtějí zanadávat a kdykoliv přitakají jakékoliv kritice bez ohledu na obsah.

  • Michal

    Wednesday, August 22, 2018

    Dobrý den, já chci poděkovat panu starostovi, že mě donutil přestat používat obchvat Hranic a já teď průjezdem přes Komenského ulici ušetřím 2x denně 4 km, které jsem najel navíc směrem na obec Černotín. Za týden denního ježdění to je pěkných pár kilometrů. Jen tak dál a užijte si "čerstvý vzduch" v centru města, protože nejsem zdaleka jediný z firmy, kdo takto jedná. Ještě na obchvatu omezte průjezd a dejte retardéry, ať si to lidé na sídlišti Struhlovsko také vychutnají. Určitě vám poděkují nebo těm opilým lidem, kteří se motali, kde neměli?

  • Jan Berenz

    Wednesday, August 22, 2018

    Michal: Hranice obchvat nemají, takže kecáte blbosti.

  • Michal

    Wednesday, August 22, 2018

    Omlouvám se panu Berenzovi za nepřesnost, je to průtah Hranicemi. Ostatní určitě pochopili.

  • Irena

    Thursday, August 23, 2018

    Jan Berenz, kolikátý jste ročník? Celkem mě pobavil Váš výrok: "Silnici I/47 považuji za nesmyslnou a dokonce škodící Hranicím (asi nějaká pomsta komunistů)." Prosím Vás, pamatuji, že stála stará Hromůvka, cesta a pak bylo jen pole a kravín. Byl tady konec zástavby města, nestály zde žádné nákupní centra, stavebniny, ani nová Hromůvka, ani sídliště Nová atd.. Zmiňovaný úsek cesty byl obchvat v pravém smyslu slova - cesta mimo město a tento název je zažitý a používá se dodnes. To, že se Hranice za těch XX let rozrostly a nyní vede cesta mezi dvěma zastavěnými částmi, je jen přirozený vývoj a ne pomsta někoho někomu. :-D Nicméně, osobně nesouhlasím se snížení rychlosti na 50 km/h, klidně by mohla být i 90km/h, aby auta projela co nejrychleji a nezamořovala ovzduší. Spíš by měl být zamezený vstup chodců na vozovku a měl by se vybudovat nadchod.

  • Pavel Dreiseitl

    Thursday, August 23, 2018

    Vážený pane Starosto, velmi děkuji za vyčerpávající odpověď. Potěšílo mě, že jste si našel čas se k problematice vyjádřit a nedělat takzv. mrtvého brouka. Bohužel mě zklamalo, že přesto jak uvádíte- řídím se zdravým selským rozumem, tak nevnímáte zásadní problém, na který se snažím poukázat. Město Hranice má čtyři hlavní výjezdy na čtyři strany. Na Bělotín ,napojení na D1, vyjezd směr Lipník a na Valašské Meziříčí. Na každé této straně se nachází průmyslové objekty, dále městské části a přilehlé obce. Ať už jedete, z kterékoli strany, vždy musíte projet městem! Což rozhodně neřeší zmíňovaná Palačovská spojka vzdálena cca 18 km. Hranice bohužel nemají obchvat (mají pouze studii severovýchodní části obchvatu, který spojuje pouze dva výjezdy a jeho výstavba je navíc v nedohlednu) a k urychlení dopravy doposud skvělé sloužil zmiňovaný čtyřproudový průtah. Vize vaší strany usiluje o to, aby se z průtahu bez jeho nahrazení zřídila městská komunikace. A to je dle mého ten zásadní problém. Tento krok by naše město posunul na úroveň Přerova. Jednalo by se o chybu, která město připraví o dopravní výhodu bez její náhrady ! Možná by bylo na místě se do Přerova v pátek odpoledne s celým plánovacím výborem podívat. Má snaha upozornit na opravdu velkou chybu. Vám oči neotevřela. Tudiž za mně bohužel, nezbývá než ve volbách, podpořit stranu, která snad nenapácha na místní dopravě takové škody. Přesto ještě jednou děkuji za odpověď. Přeji Vaší straně-naše krásné ( autama zcela zasekané) Hranice mnoho štěstí ! P.S.: Snížení rychlosti nevytvoří místo pro bezpečné přecházení.

  • Jan Berenz

    Thursday, August 23, 2018

    "Tudiž za mně bohužel," Prosím Vás pane Dreiseitle, než něco napíšete, tak si to zkontrolujte. Takové chyby nedělá ani žák ZŠ.

  • Michal

    Thursday, August 23, 2018

    Vážený pane Berenzi, je opravdu nutné opravovat cokoliv je tu v diskuzi? Dle mého, je mnohem důležitější to, co účastník sděluje než jeho forma. Pokud budu psát článek jako redaktor, tak prosím, ale u diskuze mi to připadá naprosto zbytečné. Paní Ireno, také pamatuji jen pole a kravín, ale také to, když průtahem projížděli automobily 90 km rychlostí a v rozhodně větším počtu než dnes.

  • Jan Berenz

    Thursday, August 23, 2018

    Ano, je to nutné. Je to český jazyk, každý se ho učí na škole. A taky máte ztrátu paměti. Odkázal jsem na ortofotomapu z 50. let, tam je jasně vidět, že Hranice pokračovaly až k viaduktům a nádraží (ostatně se podívejte na domy v ulici Jiřího z Poděbrad i Nádražní). V 18. století bylo na místech směrem k viaduktům několik domů. A tady ano, musel to být průtah, nikoliv obchvat. Nezkoušejte tu lhát, nemáte na to.

  • Michal

    Thursday, August 23, 2018

    Opravdu na to nemám, protože srážku s ...... nikdy nevyhraješ. Jen upřesnění, já nezpochybňoval historický fakt, že stály domy směrem od centra k nádraží a jak píšete Jiřího z Poděbrad atd., ale jen vzpomínka na plochu, která byla naproti Hromůvce. Já tam prožil kus svého života, takže vím o čem píši.

  • Jan Berenz

    Thursday, August 23, 2018

    Ok, to jsem přehnal. Pro jistotu vysvětlím. Jde o to, že ten průtah rozděloval a rozděluje město. Víme, že auto vs. chodec má vítěze, ale chodec se chce dostat nejrychleji z bodu A do bodu B (možná kdyby cestu do/z práce bral jako odpočinek a měl by krásné prostředí... ale asi ne, takových lidí dnes moc není). A ta cesta prostě zavazí. A jak píšu, 50 km/h je dočasné řešení. Je rychlé a snad i účinné (fakt jsem od té doby nehodu nezaznamenal). A lidi budou přecházet dál i kdyby tam byl plot (cestu si najdou). Podívejte se na cestičku u kruháče u býv. Acera (Kunzova vila), taky tam mají zbytečnou cestičku v trávě, přitom je to pár kroků. Co se týče silnice, tak z Tř. 1. máje to není problém, ale jinde ta cesta rozděluje město (Mexiko) a prostě byla stavěna v době, kdy už byly minimálně plány na Hromůvku a další sídliště. Ta cesta mimochodem rozděluje i jiné části Hranic (Slavíč), ale i další obce na trase. Proto si myslím, že je celá špatně a po dostavění výše zmiňovaných cest by se mělo jednat o změně.

  • Michal Č.

    Sunday, September 2, 2018

    Pane Berenz, když byl průtah Hranicemi stavěn, jednalo se o obchvat (pražský okruh je také obchvat a více jak z poloviny je veden městem). V té době navíc byla stavba silnic řešena tak, aby se člověk po městě podíval a ne ho co nejrychleji objel. U sídliště Struhlovsko by se měl postavit nadchod a protihluková stěna, aby se snížil hluk a zabránilo se přechodu chodců po vozovce.

  • M. Čížek

    Thursday, September 20, 2018

    Dobrý den diskutující, jsem z Drahotuš a po přečtení zdejších příspěvků, tak nějak nevím, co si myslet. Pan starosta sice odpověděl na původní dotazy vznesené Pavlem Dreiseitlem, avšak a co je škoda na další komentáře již nereagoval. Myslím, že k výše popisované problematice by se dal připsat i problém se sportovním, společenským a kulturním vyžitím v Drahotuších - hala, sokolovna apod... nerozumím tomu, proč to pořád nejde. Projekt je pokud se nemýlím již zhotoven. Pokud to stojí na financích, pak se ptejme jak to v nedalekých Hustopečích zvládli. (nedávno otevírali zcela novou multifunkční halu). Nevím zda je pravdivá informace, že Hranice chtějí stavět zimní stadión, ale pokud ano nechápu za co, když přeci nejsou peníze na halu v Drahotuších. Taktéž mě trápí chybějící chodníky, které jsou přeci tak důležité pro bezpečnost lidí,především dětí. Nepíši to sem proto, že bych si myslel, že se po přečtení tohoto příspěvku bude někdo touto problematikou hlouběji zabývat, bohužel. Jde mi spíš o vyjádření pocitu a možná upozornění, že "pod Hranicemi" se obec Drahotuše nebude posouvat, jak bych si já představoval.

  • rardDut

    Wednesday, June 12, 2019

    Hello. And Bye.

  • rardDut

    Thursday, September 26, 2019

    Hello. And Bye.

  • rardDut

    Wednesday, October 9, 2019

    Hello. And Bye.

  • itaShoni

    Thursday, October 10, 2019

    Ciao a tutti vengo dall'italia

  • rardDut

    Tuesday, November 12, 2019

    posso usare l'italiano or english

  • rardDut

    Thursday, November 14, 2019

    posso usare l'italiano or english

  • rardDut

    Sunday, December 1, 2019

    i am from Italy hello. Can you help me translate? /rardor

  • Marie Sklenaříková,Hranice ,jaselská 1611.

    Tuesday, July 21, 2020

    Dobrý den pane starosto.Já jmenovaná Marie Sklenaříková mám na vás dotaz.Z jakého důvodů se na Jaselské neseče tráva je tak vysoká,že člověk má strach vstupovat na trávník.neboť je na ní plno klíšťáku a nikdy tak zanedbané trávníky tady ještě nebyly.Vdyť to je hrozné bydlím tady přes 35 let a nikdy jsem nezaznamenala takto vysokou trávu všude jsou posečené trávníky jen u nás je to hrozné.Jistě si na mně vzpomenete ze 70tin,kde jsem také komentovala,ohledně zatopených sklepů.Vůbec se nic neděje k nápravám a ještě ty trávníky,no hrůza mám strach jít ze psem v klidu ven na venčení,neboť má okamžitě klíšťata,máme doma také malinké dítko a je to opravdu na pováženou.Byla bych ráda,kdybyste prosím na to dohlídl,aby se sjednala náprava a tu trávu laskavě pokosily.Děkuji za kladné vyřízení.S pozdravem Sklenaříková Marie,můj e-maill-ms posta @seznam.cz.

Přidat komentář