[GAME] v srpnu spustí testovací provoz, a to v Hranicích

[GAME] v srpnu spustí testovací provoz, a to v Hranicích image not found

V únoru tohoto roku jsme na iHranicích psali o připravované hře [GAME], která spojí virtuální svět s realitou. Již tehdy jsme vás informovali o skutečnosti, že Hranice budou jednou z prvních lokací, ve kterých [GAME] spustí svůj testovací provoz. Nyní se s námi vývojáři podělili o další podrobnosti a také o termínu spuštění testovacího provozu a to přímo v Hranicích. Hra celkově ušla ohromný kus cesty. Pojďme se společně podívat, co se změnilo!

 

Kdy to tedy bude?
Začátek testovacího provozu v Hranicích a okolních oblastech byl stanoven již na 8. srpna 2018. Kde? Seznam oblastí najdete ZDE.

 

Během tohoto období si budou moci všichni obyvatelé vybraných oblastí vyzkoušet, jaké je to „Stát se toho součástí“. Pro hráče budou v tomto období do systému vkládány úkoly jako ve finální verzi. Je však možné, že jich zpočátku nebude tak velké množství. Hlavním cílem testovacího provozu je vyzkoušet provozuschopnost aktuálního konceptu [GAME] a také odhalit případné chyby. Přitom můžeme nedočkavým hráčům nabídnout jedinečnou možnost vyzkoušet si [GAME] ještě dříve než kdokoliv jiný. Ke plánovanému spuštění se přímo vyjádřil i Vítězslav Špiřík, programátor [GAME]:

„[GAME] je běh na dlouhou trať. Samotný vývoj v tuto chvíli zabral více než 2 a půl roku a stále před sebou máme dlouhou cestu. Beta provoz je pro nás ideální příležitostí vyzkoušet provozuschopnost a nabídnout hráčům možnost zahrát si již nyní. V tuto chvíli zatím nejsme schopni říci, kdy bude možné spustit finální verzi. Vše se bude odvíjet od toho, jak se nám bude dařit v testovacím provozu. S rozšiřováním do dalších oblastí bychom však chtěli začít začátkem příštího roku.“

komentuje projekt GAME Vítězslav Špiřík

Regionální správci jako epicentrum změny

V době, kdy jsme naposledy psali o [GAME] teprve vznikal nový herní koncept Regionální správci. Ti by se totiž měli stát tím, co nakonec hru umožní provozovat. Pro každou oblast bude přidělen dobrovolník, který se o tuto oblast bude starat. Jelikož provoz oblasti v [GAME] vyžaduje větší pozornost než například správa geocache v GEOCACHINGu, bude potřeba neustálého dohledu regionálního správce. Nedostatku regionálních partnerů se však Špiřík nebojí:

„Během několika posledních měsíců jsme přišli s unikátním novým způsobem, kterým dokážeme zajistit provoz [GAME] v mnoha dalších oblastech České republiky bez našeho přímého zásahu. Regionální správci jsou naši dobrovolníci, kteří budou spravovat vybrané oblasti – tzn. Vymýšlet a vytvářet úkoly, řešit problémy či herní spory a celkově svou oblast udržovat. Za tuto ochotu je budeme odměňovat provizí z výdělku ve spravované lokalitě. V současné době máme domluvených více než 10 regionálních partnerů po celé České republice. Byl jsem překvapen nadšením při spolupráci na [GAME] a nemohu se dočkat, až začneme hru rozšiřovat. Dokonce i v Hranicích, kde jsem přepokládal, že budu na správu sám, jsem narazil na nadšence ochotné stát se regionálními partnery. Velmi si každého takového člověka vážím.“

vysvětluje Vítězslav Špiřík

 

Rozhraní pro zaměstnance
 

Aby mohli tito správci své oblasti udržovat bez nutností programování a hlubších znalostí systému [GAME], pracovali v posledních měsících vývojáři na rozhraní pro správce. Toto rozhraní je pro správce centrem veškeré správy své oblasti. Na jednom místě zde vidí, kolik lidí spravuje, kolik z nich má aktivní úkol. Každého hráče může zvlášť prohlížet i editovat, vytvářet a editovat nové úkoly, řešit problémy a spoustu dalšího.

„Rozhraní pro zaměstnance nám zabralo více času, než jsme původně chtěli. Kvalitní prostředí, ve kterém budou správci moci hru spravovat je však podle nás pro dosavadní model [GAME] nezbytné a z dlouhodobého hlediska se nám rozhodně vyplatí.

 

 

Nové rozhraní pro hráče

Vývojáři [GAME] však samozřejmě nezapoměli ani na rozhraní pro hráče. V tom se odehrávaly již spíše menší změny.

„Rozhraní pro hráče bereme jako hotové. Sem a tam musíme něco změnit, ale můžeme říci, že jsou to maličkosti. Změny v rozhraní pro hráče byly v poslední době zejména kosmetické, aby bylo prostředí opravdu pěkné a také funkční. Hráli jsme si s designem tlačítek, formulářů a funkčních prvků, aby byly co nejjednodušší a nejpříjemnější na ovládání.“

vysvětluje autor projektu.

 

[GAME] je programátorská výzva

Na hře [GAME] pracují pouze dva programátoři – Vítězslav Špiřík a Jiří Pechar. Je to jedním z důvodů, proč je jeho vývoj podle Špiříka programátorská výzva:

„Jak jsem se na začátku zmínil, na [GAME] pracujeme již více než dva a půl roku. Za tu dobu se hra vyvíjela a my s ní. Zpočátku jsem na hře pracoval sám, na konci minulého roku se do týmu přidal druhý člověk. V současné době pracujeme na hře dva, přičemž já programuji webové prostředí a Jirka mobilní aplikaci. Jelikož jsme však na celý projekt pouze dva, projevuje se to na rychlosti vývoje. Sám si ale na nic nestěžuji, mnohem radši vývoj o několik měsíců protáhnu, než abych měl plný tým lidí a měl bych se lidem s něčím zavazovat.“

Podoba [GAME] podle vývojářů není finální. A také ještě nějakou dobu finální nebude.

„Jak se s časem mění naše představa o [GAME], neustále některé části předěláváme. Stejně tak však pracujeme na odstraňování chyb, které při vývoji vznikají, a proto je vývoj čím dál tím více pomalejší. Verze, kterou vydáme přibližně za měsíc rozhodně nebude bezchybná, nebude obsahovat veškeré slibované funkce a bude to skutečně první ‚beta‘ verze. Na hráčích bude tyto chyby odhalit a informovat nás o nich. Naším cílem je vytvořit unikátní zážitek, který ještě nikdo na světě nedělá. Ať to stojí, co to stojí. Pro všechny.“

Při spuštění nebude k dispozici ani herní aplikace, ani režim Premium. To nejdůležitější však fungovat bude.

„V první verzi nebude k dispozici komunitní síť, nebude možné si zakoupit prémiové předplatné a bohužel nestihneme ani mobilní aplikaci, i přes to, že bychom opravdu chtěli. Základní herní principy, které dělají [GAME] – [GAME], však fungovat budou, stejně nebo velice podobně, jako v konečné verzi.“

 

 

 

 

 

 

 

 

Konečnou verzí je myšlena fáze, kdy vyjde [GAME] z testovacího provozu. Ani poté však vývojáři na hru nezapomenou. Aktualizace bude dostávat ‚,po celý život,,.

Ve spolupráci s [GAME] jsme si pro vás také připravili exkluzivní přístupový kód. Díky němu si budete moci zahrát již o několik dní dříve, než všichni ostatní! Buďte tedy na pozoru. Zveřejníme jej v některém z našich následujících článcích o [GAME].

A co příště?

Již příště vám nabídneme exkluzivní pohled na hru samotnou. Sami si ji totiž zahrajeme!  Nabídneme vám tak jedinečný pohled na to, co vlastně hra je a jaké úkoly na vás čekají. Máte se tedy rozhodně na co těšit! Dění okolo [GAME] můžete také sledovat na Facebook.com/GEJMhra, nebo přímo na www.GEJM.eu.

 

O tomto novém projetku jsme již psali ve dvou příspěvcích..
V Hranicích vzniká unikátní hra spojující virtuální svět s realitou
a
V Hranicích se protne virtuální svět s realitou II

Komentáře (0)

    K tomuto článku zatím nejsou žádné komentáře! Budte první!

Přidat komentář