Žáci na Hranicku si mohli vyzkoušet termokamery ve výuce přírodovědných a technických předmětů.

Žáci na Hranicku si mohli vyzkoušet termokamery ve výuce přírodovědných a technických předmětů. image not found

V posledních týdnech si mohli žáci základních škol na Hranicku vyzkoušet netradiční badatelskou výuku s termokamerami. Jejich zapůjčení do škol umožnil projekt MAP II, který realizuje MAS Hranicko z. s.

Žáci bádají s technikou v ruce, a to má na žáky i učitele velký motivační účinek. Aktivity s termokamerou jsou pro děti zajímavé. Vtáhnou je do akce. Děti pak samy kreativně přichází s dalšími nápady, co by mohly pozorovat. Používání termokamer zatraktivňuje výuku přírodovědných i technických předmětů.

Zapůjčka termokamer navázala na říjnový workshop „Využití termokamer ve výuce přírodovědných a technických předmětů“, kterého se mohli zúčastnit pedagogové z regionu díky projektu MAP II. Workshop vedli členové týmu LabIREdu z výzkumného centra NTC Západočeské univerzity v Plzni - Jan Šroub a Vladislav Lang. Tento tým usiluje o modernizaci vzdělávání a popularizaci vědy.

Účastníci workshopu si vyzkoušeli aktivity s termokamerou. Ta se ovládá zcela intuitivně pomocí velkého dotykového displeje. Korpus je vyroben na 3D tiskárně. Termokamera ukazuje teplotu předmětů - tedy intenzitu infračerveného záření, které vyzařují. Intenzita infračerveného záření je v termokameře převedena na barevnou paletu. Umožňuje pozorovat například tepelnou stopu našich rukou, rozdílné teploty částí lidského těla nebo i led a jeho reakci na sůl.

Termokamery s příslušenstvím byly školám v regionu zapůjčeny k dvouměsíčnímu užívání díky projektu MAP II, jehož cílem je podporovat spolupráci škol v regionu a zvyšovat kvalitu vzdělávání.

Komentáře (0)

    K tomuto článku zatím nejsou žádné komentáře! Budte první!

Přidat komentář