Nordic Telecom se vypořádal s pandemií na jedničku!
Telekomunikace se v době nejpřísnějších protipandemických opatření staly důležitým nástrojem, který pomáhal sbližovat lidi. Pro mnohé se staly jedinou možností, jak neztratit kontakt se svými nejbližšími. Jak se s touto výjimečnou situací vypořádala společnost Nordic Telecom? Jak se změnila její strategie během koronakrize? A jaké má Nordic Telecom plány na léto? To vše se dozvíte v rozhovoru s Jiřím Valihrachem, zástupcem společnosti v olomouckém regionu.
Jak jste se jako firma poprali s opatřeními, která postihla celou republiku v rámci pandemie?
Musím říct, že jsme to zvládli perfektně. Díky tomu, že jsme již byli zvyklí částečně pracovat v jednotlivých týmech z domova s pomocí online nástrojů, nebyla karanténní opatření pro chod firmy drastická. Kolegyně, které odbavují požadavky našich zákazníků na linkách v call centrech, vyřizovaly telefony z domu a porady a různé schůzky se plně přesunuly do online prostředí. Ovšem jedno z našich nejdůležitějších oddělení do online světa přejít nemohlo.
Byli to technici, kteří udržují naši síť v chodu, řeší zákaznické problémy přímo v jejich domovech a připojují nové klienty. Těm patří velké díky. V prvním týdnu to bylo náročnější,
protože jsme neměli k dispozici roušky, ale díky našim kolegům z Lipníku se roušky podařilo zajistit pro všechny naše zaměstnance, takže naši servisáci mohli pracovat. Dokonce i v uzavřeném Uničově jsme měli techniky přímo v oblasti, takže servis byl zajištěn i tam.
Co se za posledního půl roku v Nordicu povedlo?
Nastalo mnoho změn v oblasti produktu, v nabídce máme například novu TV službu, která jako jedna z mála vysílá všechny programy v HD kvalitě. Je také dostupnější na daleko větším počtu chytrých televizí, kdy není potřeba kupovat nebo pronajímat set-top box. U technologie 5G máme k dispozici kompaktní zařízení, které stačí umístit do obýváku na stůl a Nordic 5G máte doma. Nejvíce se však podařilo zlepšit naši klientskou péči přes telefon, to je nyní naše priorita. Prakticky všechny požadavky mohou naši zákazníci vyřešit přes naše call centrum v papučích a z domova. Děláme maximum proto, aby byla linka dostupná a uspokojila potřeby zákazníků.
Nordic Telecom staví síti 5G ready. Rozšiřuje se síť dále v našem okolí?
Ano, i tady jsme se posunuli dál, síť se neustále rozšiřuje. V současnosti máme spuštěno 726 BTS, což pokryje více než 25 % adresných míst v celé ČR. V našem okolí si tak mohou zákazníci nově vychutnat 100Mbitový internet prakticky všude mezi od Lipníka nad Bečvou až po Hranice. Samozřejmě je pokrytá i velká část Olomouce, Přerova a dalších větších měst v našem kraji.
V první polovině tohoto roku nastalo v oblasti telekomunikací hodně změn. Jedna z nich je povolení využívání frekvenčního pásma 60GHz. Jak na to reaguje Nordic
Telecom? Tato technologie má úžasné vlastnosti. Obchodně na ni nabízíme stejné tarify jako na optice s tím, že maximální rychlost pro klienta nyní omezujeme na 250 Mbit/s. I to je však rychlost velmi vysoká. Frekvence 60 GHz má však svá omezení, jedním z nich je krátká vzdálenost od vysílačů, takže se nedá využít všude. My ji nyní využíváme pro připojení bytových domů vzdálených „na skok“ od optiky. Dosud jsme takto modernizovali několik desítek adres v Olomouci, Uničově, Mohelnici a Šumperku. Díky tomu jsme stávajícím zákazníkům mohli nabídnout nesrovnatelně vyšší rychlosti oproti původnímu tarifu za stejnou, nebo maximálně
o desítky korun vyšší cenu. I na modernizaci další míst neustále pracujeme.
Další věcí je novela Zákona o elektronických komunikacích a výpovědní lhůta Od 1. dubna 2020 vešla v platnost novela Zákona o elektronických komunikacích, která nyní
upravuje i maximální dobu výpovědní lhůty pro domácnosti. Nordic Telecom svým službám věří a zákazníkům dává volnost, takže všechny naše služby bez závazku a s jednoměsíční výpovědní lhůtou byly již předtím. Je však nezbytné dát si pozor na některé praktiky konkurenčních hráčů, jako jsou závazky na pronajaté zařízení a další fígle.
Jaké jsou plány Nordicu na léto?
Připravujeme novou síť partnerských prodejen, kde si budou moci zákaznici služby nejen objednat, ale také vyzkoušet. Během léta bychom chtěli spustit minimálně 3 prodejny v našem kraji. Jak jsem ale už zmínil, řešení potřeb stávajících klientů už směřujeme přímo k nám na telefonní linku, není tak potřeba nikam chodit.
Další věc je spuštění kampaně pro nové zákazníky se slevou až 350 Kč měsíčně na balíček internet a TV. Stávající internetový zákazník si může doobjednat TV službu a získá až 150 Kč slevu. No a neustále pracujeme na rozšiřování a modernizaci sítě.
Zákaznici u nás mohou vyřešit všechny své požadavky na dálku, říká Jiří Valihrach ze společnosti Nordic Telecom.
Více informací se dozvíte na webu https://www.5gvevzduchu.cz/
Komentáře (1)
Jenda
Kde já jsem to jenom viděl? https://www.olomouc.cz/zpravy/clanek/Jiri-Valihrach-Zakaznici-budou-mit-zasuvku-Nordic-Telecom-primo-ve-svem-obyvaku-31794 :-D
Přidat komentář